2020, den digitale era. Årtiet som alle SEO eksperter forventer vil blive et enormt spændende årti med nye tilføjelser og ændringer inden for SEO-verdenen. Men hvordan skal man lige gribe det an?
Optimering af din hjemmeside
SEO i 2019 er et meget vidt begreb og hver konsulent du kan komme i kontakt med i Danmark har hver deres take på, hvordan man bør gribe det an.
Linkbuilding og SEO tekster
Linkbuilding er en meget kendt metode at gøre brug af for at skabe mere relevans for dit site(hjemmeside). Her fungerer det således at du snakker med et mediebureau som har kontakter til små og større medier hvor du kan få en artikel publiceret med en velskrevet SEO artikel, hvor man går i dybden med brug af specifikke søgeord. Dette er også kendt som SEO tekster.
I disse SEO tekster integrerer du et link til din side eller din kundes side og på den måde får du eller kunden et link fra det valgte medie til din side. Har siden stor autoritet, såsom Wikipedia eller DR som et godt eksempel…
Så vil google og kvittere med en større værdi til din eller kundens side, da det nu er blevet linket sammen og har fået større relevans. Et godt tip er altid at gå efter sider med god relevans for din niche!
On-page SEO tekster og Influencer marketing
En rigtig stor spiller på markedet i 2019, såvel som 2020 er Influencer marketing. Her kan du reklamere med dit produkt igennem en influencer(En lettere eller større kendt person på et socialt medie) på instagram, facebook eller lignende medier. Dog er markedet for influencer marketing begyndt at være temmelig mættet efterhånden, det kan betyde at værdien ikke er lige så stor som den ellers har været, men rammer du rigtigt med en nøje udvalgt influencer kan det gavne din vækst enormt. Se altid på det som en investering, hver gang du skal købe dig til hjælp til SEO.
En billigere og nemmere metode:
Du kan arbejde på dine egne tekster på din side. Når du arbejder med SEO generelt, skal du altid have i baghovedet. “hvad er det min kunde vil opleve når de besøger siden?“.
Har du lavet nok CTA (Call to action) afsnit på din sid? eller vil du hellere bruge mere energi på en af dine undersider i form af SEO tekster, hvor du laver specifikke landingpages omkring dedikerede emner, såsom linkbuilding, SEO tekster eller oversættelser.
Disse “landingpages” som kunden lander på når de klikker sig ind på din side via en google annonce(Google Ads) skal være spækket med information. Kort og godt i starten, men en uddybende forklaring om det pågældende emne forneden. Man siger at: For at du kan optimere undersider bedst muligt bør der være omkring 500-1200 ord pr. underside for at man kan arbejde sig ind med de unikke søgeord eller phraser.