ANNONCE
Overvejer du at starte din egen virksomhed på nettet – eller har du taget springet?
I en digital verden er mulighederne mange, og med de lavere omkostninger, som en netbaseret virksomhed trods alt har, kan du også sagtens komme i gang uden store penge på lommen.
Men lige så let kan din virksomhed også drukne i nyhedsstrømmen og blive udmanøvreret af virksomheder, der bare var lidt klogere. Vi vil derfor gerne sætte fokus på de tre vigtigste ting, du skal forholde dig til, når du starter en online-virksomhed.
Skru op for indholdet – hele tiden!
I den digitale verden er det publikummet, der skaber fundamentet for din virksomhed. For at få dine potentielle kunders opmærksomhed, skal du derfor sætter sejl ind på at skabe content, altså tekstligt såvel som visuelt indhold. Målrettet content marketing er en effektiv måde at drage fokus hen på dine varer og ydelser, ligesom du kan vedligeholde båndet til din trofaste kundegruppe.
Prioritér at skabe nyt content til SoMe-platforme, nyhedsbrev og hjemmeside, så der hele tiden sker noget og du kan fange så bredt et spektrum af din målgruppe. Indtænk altid SEO, så du kan oppe dine besøgstal og få nye kunder ad denne vej.
Beskyt din virksomhed grundigt
Producerer du selv dine varer eller har du på anden måde haft en aktiv rolle i design eller opfindelsen af jeres vare, så er det med at få papirsagerne på plads så tidligt i forløbet som muligt! Jo før du sat orden i alle finansielle og retsmæssige anliggender, des bedre – for idéen er jo at butikken pludselig ruller derudaf med 200 km i timen!
Brug derfor god tid på at sætte dig ind i lovgivning på områder, I vil komme i kontakt med, både nu og om 1 år henne i forretningsplanen. Undersøg fx Selskabsskat 2019, hvis dette vil blive en vigtig brik i jeres økonomi, eller læs grundigt op på patentmuligheder. Gør du et grundigt forarbejde, slipper du får ærgerlige overraskelser senere hen, som muligvis vil kunne lægge firmaet ned!
Nå bredt ud med fundraising
Netop hvis du har opfundet din egen app, dugfrisk software eller en lignende nybrydende opfindelse, kan det være en fordel at skabe opmærksomhed via crowdfunding og fundraising. Her får du nemlig både opmærksomhed og PR oven i kapital til at få din virksomheds produktion at køre.
Lav grundig research på, hvordan andre projekter skaffede midler via fundraising online – hvordan formidler de deres produkt til en bred og mangfoldig skare af potentielle støtter? Hvilken visuel og sproglig stil bruger de? At lære fra de bedste må nemligsiges at være den mest effektive vej til succes.